라오스 관련 기사. 요약. 중국의 대외 정치.
2021년 12월 개통 예정. 중국 남쪽 국경 라오스와 철도 연결. 신기원을 열다.
예전에는 "One Belt, One Road 일대일로"에서 "띠와 길 선제선략 " Belt and Road Initiative
과거 '일대일로' 전략은 아시아와 아프리카를 중국과 연결시키려는 야망. 중국 경제적 힘을 보여줌.
라오스 수도 비엔티안과 중국 유난 주의 수도 쿤밍을 연결하는 철도.
철도 연결 후, 라오스는 한 곳에 갇혀 있던 나라에서 지역을 연결하는 나라로 변모할 것이다.
2021년 말에 개통. 화물과 승객 기차.
중국 유난 주(성), 쿤밍에서 중국 국경 '진홍'시까지 3시간 걸림.
중국은 지난 20008년 이후 고속철도 3만 7000 km을 건설했다.
아프리카 케냐에 36억 달러 철도 사업비를 투자했다.
중국인들이 주로 찾는 여행국가는 베트남, 타이랜드(태국), 일본이었으나, 철도 개통으로 라오스 방문도 잦아질 듯.
2019년 해외여행간 중국인은 1억 5500만명이다.
2019년 1월에서 9월까지 76만 중국인이 라오스를 여행했다.
New 620-mile railway connects China and Laos
Lilit Marcus and Shawn Deng, CNN • Updated 19th October 2021
(CNN) — China's intense railway expansion has marked a new milestone with the official opening of a
new track that pushes beyond its own frontiers into its southern neighbor Laos.
The track, China's first international railway network, is the latest project under its wide-ranging Belt and Road Initiative.
Previously called "One Belt, One Road," the ambitious strategy attempts to connect a number of Asian
and African countries through China's economic might.
Linking Vientiane, the capital of Laos, with Kunming, capital and largest city in China's Yunnan province,
the network will eventually connect a total of 45 stations between both countries, of which about 20 will provide passenger services.
China debuts bullet train that can operate in extremely cold temperatures
According to a statement from the China Railway Group, the China-Laos train will help convert the smaller nation from "a land-locked country to a land-linked country."
Both freight and human passengers will be able to go between the two countries by train by the end of 2021.
Currently, the railway has a total length of more than 1,000 kilometers (621 miles). It takes about three
hours to travel from Kunming to the Chinese border city of Jinghong.
China has invested heavily in building railways in the past decade, adding 37,900 kilometers
(about 23,500 miles) of high-peed lines since 2008. It's also invested in railway projects in other countries, such as a controversial $3.6 billion network in Kenya.
The China-Laos train is expected to "fully operate" in December 2021, according to state media.
While southeast Asia is a popular destination for many Chinese travelers, Laos has not been very high
on the list. However, the new ease of access may change that.
According to OAG, an international flight statistics and data gathering group, the fastest growing markets for Chinese tourists before the pandemic were Vietnam, Thailand and Japan.
Travelers from both Laos and China need visas in order to visit the other country.
Over 155 million Chinese tourists traveled internationally in 2019, according to China Tourism Academy,
an institution under China's Ministry of Culture and Tourism.
From January to September in 2019, about 760,000 Chinese tourists visited Laos, an increase of 26% year-on-year, the Consulate-General of the PRC in Luang Prabang, Laos, reported.
반응형
'도시계획 > 철도' 카테고리의 다른 글
남북철도 잇기. 실제 공사는 북한의 비핵화 진전과 국제사회의 대북제재 상황에 따라 추진하게 될 것 (0) | 2022.02.26 |
---|---|
친환경적, 자동차 진입을 제한하는 시내전차 운행. (street car) 캐나다. 토론토. (0) | 2022.02.17 |
sep 17. 국토부 반론. 국토부는 철도 공공성을 위하여 벽지노선 운행열차를 유지 또는 증편하고 있습니다 (0) | 2021.11.30 |
1)세금을 월급으로 가져가는 국토부 관료들, 적자 무시 '민자 철도' 증가시키다. 2) 흑자 SR, 적자 코레일 그 원인 3) 강원,충청,호남 등 지자체 도로,고속철 적자,100년 철도사업 망가뜨리는 주범. (1) | 2021.09.01 |
동북아 경제공동체 제도화, 남북한,러시아,중국,일본 참여 철도 사업 (1) | 2018.09.28 |
청년 일자리 창출과 남북철도 잇기, 중국의 철도-만리장성을 보며 (0) | 2018.09.28 |
북한 찬성으로 한국 국제철도협력기구 (OSJD) 정회원 되다 (0) | 2018.06.07 |